Teljesen kezdőnek tanács kerestetik

Szép napot!

27 éves férfi vagyok, a bőröm sosem volt túlzottan pattanásos, de nem is szép. Általában 1-2 gyulladt darab megjelenik, majd mire elmúlna az utána lévő folt is már jön a következő, ennek szeretnék véget vetni.
A felkaromon és hátamon is problémás néha, főleg nyáron, amivel bőrgyógyásznál is voltam, 3 hónapig használtam a zindaclint és a bioderma sebium-ot amiket felírt, minimálisan hatott, de a várva várt csoda elmaradt, így el is hagytam őket (zindaclint főleg mert papírja szerint nem ajánlott tovább használni egyhuzamban).
Nade vissza az arcra, annyira kezdő vagyok, hogy a fentebb említett dolgokon kívül maximum vizet használtam mindig egy kis szappannal, a kombinált bőrről most olvastam először ahogy böngésztem fórumon, és nem tudom, mi a különbség a reggeli és az esti rutin között.

Egyelőre szeretnék megpróbálkozni egy alap arctisztítással, ami túlmutat a szappanos vízen, legyen az bőrradír, maszk vagy akár házilag kotyvasztható praktika. Próbálkoztam tájékozódni, de ahogy látom tíz emberből kilenc másképp csinálja, és csak jobban összezavart, mint előtte :slight_smile:

Előre is köszönöm a válaszokat!

1 Likes

Szia! Nekem is kombinált a bőröm, hasonló problémákkal mint a tiéd.
Nekem eddig ezek segítettek:
Geek and Gorgius Cheer up hámlasztó (inkább ilyen kémiai hámlasztót válasz, mint bőrradírt.)
La Roche Posay cicaplast krém.
C vitaminos szérumon is lehet érdemes elgondolkodnod, foltok ellen elvileg jó, na én utóbbit még nem próbáltam.

Helia-d hidratálókkal sem voltak pattanásos problémáim, de engem nem hidratálnak eléggé.

1 Likes

Amiket Szandika írt, azok tök jók.

Annyi kiegészítéssel, hogy a C-vitaminos szérumot reggel érdemes használni, a hámlaszót pedig este (bőrradírt ne!). A hámlasztó mellé pedig mindenképpen kell minden reggel fényvédőt használni. Minimum SPF30, de inkább SPF50. Egyébként is érdemes, de hámlasztás mellett kötelező. :slight_smile:

2 Likes

Köszönöm mindkét választ! :slight_smile: